Bohaterem dzisiejszej rozmowy jest Krzysztof Ferenc, współwłaściciel firmy TRANS-FER Bud, spod Rzeszowa, która specjalizuje się w branży ciesielsko-dekarskiej. Opowiada on o swoich doświadczeniach ze szkolenia autoryzacyjnego z montażu DACHRYNNY, które przeszedł w zeszłym miesiącu w Krakowie.
Jakie zauważa Pan obecnie trendy przy projektowaniu i budowie dachów?
Wykonujemy coraz więcej budynków bezokapowych, gdzie dach przechodzi w elewację. Takie budynki były kiedyś znakiem rozpoznawczym krajów skandynawskich. Obecnie również w Polsce preferuje się takie nowoczesne rozwiązania. Bardzo na czasie są realizacje w stylu „nowoczesnej stodoły”. Przewiduję, że ten trend będzie się utrzymywać. Ponieważ z obserwacji rynku wynika, że obecny udział w sprzedaży podsufitki jest znikomy.
Jaki jest Pana zdaniem kluczowy element przy budowie dachu?
Estetyka jest kluczowa z punktu widzenia klienta, natomiast jako dekarz, stawiam na ochronę przed czynnikami zewnętrznymi, trwałość i funkcjonalność. Ważne jest, aby wykonać pracę solidnie i raz na zawsze. Jeśli dach ma pełnić funkcję mieszkalną, powinien być też dobrze odizolowany. Nowe technologie, takie jak docieplenie nakrokwiowe, które promuje moja firma, zapewniają taką izolację. A co ważne można je w łatwy sposób połączyć z DACHRYNNĄ.
Co najbardziej zaskoczyło Pana w DACHRYNNIE?
Dużą zaletą tego rozwiązania jest łatwość montażu. Uważam, że DACHRYNNA to świetny wybór, szczególnie przy renowacjach zabytkowych budynków, gdzie rynny dachowe są często modernizowane.
Co uważa Pan, że jest największą zaletą produktu?
Perfekcyjny wygląd. Efekt wizualny i jakość zastosowanych materiałów przy przejściu od rynny do rury spustowej są dopracowane w najmniejszych szczegółach. Możliwość dopasowania przejścia na elewację za pomocą odpowiednich kolanek jest bardzo dobrze opracowana technicznie. Mogę polecać ten produkt potencjalnym klientom.
Dlaczego Pana zdaniem warto przejść szkolenie autoryzujące dla DACHRYNNY?
Diabeł tkwi w szczegółach. Lepiej przetestować rozwiązania na makiecie niż przed klientem na budowie. Można w ten sposób uniknąć niezręcznych sytuacji i utraty zaufania. Szkolenia są świetną okazją do pozyskania niezbędnej wiedzy technicznej i umiejętności montażu, poznania ciekawych ludzi, wymiany doświadczeń i korzystania z obserwacji innych uczestników. Taka wspólna płaszczyzna porozumienia prowadzi do sukcesów. Niezgoda i brak szacunku dla opinii innych prowadzi do konfliktów i niepotrzebnych sporów, co może skutkować negatywnymi opiniami o firmie. Osoby z pozytywnym podejściem do nowinek technologicznych powinny korzystać z takich szkoleń!